
Kwint Engineering bv
Projectmanagement

Aspecten
Wat zijn de vijf aspecten van projectmanagement?
Bij projectbeheersing staan vijf verschillende aspecten centraal:
- tijd
- financiën
- kwaliteit
- informatie
- organisatie
Hiermee signaleer je afwijkingen in het plan op tijd, zodat je ze direct kunt aanpakken.

Functie
Wat is Project management en wat doet een projectmanager?
Projectmanagement (ook wel projectbeheer) is het planmatig beheren van één of meerdere projecten.
Het is de toepassing van processen, methoden, vaardigheden, kennis en ervaring om specifieke projectdoelstellingen te bereiken binnen vooraf opgestelde criteria.

Taakomschrijving en Filosofie
Wat zijn de taken van een projectmanager?
wat doet een projectmanager?
Een projectmanager is iemand die een project goed begeleidt en aanstuurt.
Je adviseert klanten, stelt teams samen, maakt planningen, houdt het overzicht, lost problemen op en geeft leiding aan het team.
Een projectmanagementfilosofie is een persoonlijk en professioneel raamwerk dat u helpt bij de dagelijkse interacties met de mensen in het team . In grote lijnen gaat het over hoe men leiding geeft, communiceert en beslissingen neemt. Een goede filosofie stelt men in staat om duidelijkheid te scheppen voor iedereen.